Jezdecká stezka KRASONICE - ROZCESTÍ POD PAHORKEM (zelená)

4,5 km

Nad Krasonicemi - Ježkovec - Pod Pahorkem

V polích u obce Krasonice začíná u jezdeckého rozcestníku zeleně značená stezka, která odbočuje z modré jezdecké trasy vedoucí z vrcholu kopce Divizna na Tříletý mlýn na Želetavce. Zeleně značená trasa je spojkou mezi druhou modrou trasou, která vede ze Světlé pod Javořicí do Dukovan.
Zpočátku vede zeleně značená stezka po polní cestě na úbočí kopce, odkud jsou krásné výhledy do krajiny kolem Horní Slatiny a Bohosoudova. V lesním úseku Prokopky pokračuje po lesní cestě až k jejímu napojení na zpevněnou lesní cestu, která vede vysoko nad potokem Prokop a stáčí se do polí ke Krasonicím. Před zatáčkou z ní jezdecká stezka odbočuje doleva na travnatou lesní cestu, která pozvolna klesá na úbočí kopce, kde po zatravněném mostku přechází potok a jako výrazná cesta vedoucí mezi polem na úpatí Ježkovce a nížinnou loukou pokračuje až k brodu přes potok. Před vstupem do potoka odbočuje doprava k rybníku žlutě značená odbočka, která pokračuje lesní cestou až k JEZDECKÉ STANICI PENZION JEŽKOVEC.
Zelená trasa prochází mělkým a bezpečným brodem a v souběhu s červenou turistickou trasou vede po široké lesní cestě, známé jako Hraběnčina alej. Na jejím konci se jezdci dostávají na rozcestí lesních cest u odsvěcené kaple Magdalena, v současnosti přestavované na penzion. U Magdaleny stezka vede podél silnice z Krasonic do Nové Říše, kterou u dalšího lesa přechází na druhou stranu a po lesní cestě pokračuje kolem areálu Magdaleny k lesnímu rozcestí na úbočí kopce. V tomto místě stezka odbočuje doleva a po široké, částečně travnaté lesní cestě pokračuje až téměř k vrcholu stoupání, kde ji protíná další lesní cesta. Po ní stezka pokračuje doprava na travnatou cestu mezi mladými smrky. Na konci tohoto úseku se stezka stáčí doprava (jezdcům se přitom otevírá krásný pohled na panorama kopců kolem Ježkovce) a vzápětí odbočuje doleva na lesní průsek, kterým esovitě stoupá až na konec lesa.
Stezka nyní pokračuje podél louky, kdy jezdce navádí do správného směru zvětšená značka, tzv. volavka. V horní části louky vede pod zalesněnou vrcholovou částíkopce Pahorek hlinitopísčitá cesta, po které stezka pokračuje kolem Pahorku a klesá postupně až k silnici vedoucí ze Želetavy do Nové Říše. Za silnicí je na mladém jeřábu umístěn jezdecký rozcestník, kde se zelená jezdecká stezka napojuje na modrou jezdeckou trasu vedoucí z Divizny na Tříletý mlýn.