Jezdecká stezka ROZCESTÍ NAD STROUHOU - LIPKY U TELČE (žlutá)

7 km

Rozcestí Nad strouhou (pod obcí Olší) - Borovná - Březová hora - Krahulčí - Hostětice - Lipky (Telč)

Úvozovou cestou od obce Olší vede zeleně značená jezdecká stezka, která se u turistického a jezdeckého rozcestníku Nad strouhou stáčí doleva a pokračuje po lesním úbočí kopce Zdeňkov. Od rozcestníku také pokračuje žlutě značená jezdecká stezka, která však od rozcestníku stoupá přímo vzhůru po cestě vedoucí loukami až na vrchol kopce, kde prochází krajem obce Borovná. Na rozcestí s křížem stezka odbočuje doleva na polní cestu, zprava lemovanou loukami a zleva chráněnou mezí se vzrostlými stromy. Zatímco však tato cesta vede až do Dobré Vody, jezdecká stezka z ní zhruba v polovině stoupání odbočuje doprava a společně se žlutou turistickou trasou pokračuje lesní cestou po úbočí Březové hory (593 metrů) . Nad Krahulčím stezka prochází kolem velkých kamenů, v krátkém úseku pokračuje po vrstevnici k protějšímu lesíku a polní cestou sestupuje k rybníku Valcha, ležícímu na potoce Myslůvka.
Polní cesta a s ní i jezdecká a turistická stezka vedou mezi rybníkem a úbočím Březové hory až k hrázi, po které pokračují k silnici vedoucí z Telče do Jindřichova Hradce. (Upozornění: hráz je dostatečně široká a bezpečná, ale přepad vody a puštěné větráky sousedního masokombinátu mohou některé koně svým hlukem vylekat).Frekventovanou silnici stezka přechází napříč a po krátkém rovném úseku mezi domy zatáčí doleva na polní cestu, která velkým obloukem stoupá kolem pole, stáčí se doprava do řídkého lesíku a za ním pokračuje po loukách až k budovám vodárny, nad kterými prochází silnice vedoucí z Krahulčí do Hostětic. Jezdecká stezka pokračuje po této silnici ve směru k Hostěticím, ale za zatáčkou odbočuje doprava na lesní cestu, která vede téměř rovnoběžně se silnicí a na vrcholu stoupání se vrací přímo do obce Hostětice.
Jezdecká stezka pak pokračuje po silnici vedoucí do Telče až za areál zemědělského družstva, kde spolu se zeleně značenou turistickou trasou odbočuje doleva na lesní cestu, která pozvolna klesá lesem zvaným Park až k chatám a hájovně v Lipkách. U jezdeckého rozcestníku se zde napojuje na červenou jezdeckou trasu, která pokračuje přes pole do Telče.