Jihlavsko

Průvodce Vysočinou > Co dělat > Tipy na výlet > Výlety > Cyklo

Na kole do Jihlavských vrchů

(Batelov) Výchozí bod je protáhlé náměstí v Batelově, kterému dominuje barokní kostel sv. Petra a Pavla. Z náměstí se vydáme po silnici č. 134 společně s cyklotrasou 5128 směr Nová Ves. Hned za kostelem začneme mírně stoupat, projedeme obcí a za rybníkem zahájíme vydatn

Z Jihlavy do Větrného Jeníkova

(Jihlava) Trasa výletu začíná na Masarykově náměstí v Jihlavě. Svojí rozlohou patří k největším historickým náměstím u nás. Jeho bohatou historii zde dokládají četné zachovalé domy všech historických slohů, majestátní morový sloup a dvě kamenné kašny zdobené sochami a

Na kole z Telče do Želetavy

Výlet zahájíme na náměstí v Telči. Vydáme se ulicí Na Můstku po červené značce k rozcestníku Telč – nám. Napojíme se na cyklotrasu 5125 a jedeme ve směru Nová Říše . Ve Zvolenovicích odbočíme vlevo na trasu 5123 a stoupáme do vesničky

Přírodní a historické krásy v okolí Brtnice

Výchozí bodem je Brtnice, odkud pojedeme z náměstí po cyklotrase 5111 směrem na Uhřínovice . Za městem odbočuje trasa 5111 doleva, my však pokračujeme rovně až do Uhřínovic. Tady se napojíme na trasu 5215 a přes Komárovice a Svatoslav dojedeme

Z Jihlavy do Polné

(Jihlava) Výchozím bodem je krajské město Jihlava. Z náměstí vyjíždíme směrem dolů a odbočujeme do ulice Brněnská v levém dolním rohu náměstí. Z této ulice nás ukazatel naviguje vpravo k cyklotrase 26 Jihlava - Třebíč - Raabs, která nás vyvede z města. Pokračuj

Z Opatova do Brtnice přes Aleje a podél Brtnice do údolí Jihlavy

Z výchozího bodu v Opatově vyjedeme po trase 5111 kolem novobarokního kostela sv. Bartoloměje. Po 2 km jízdy v kopcovité krajině dorazíme k osamocenému statku Karlín, kolem kterého projedeme, a míříme dál přes pole k Opatovskému lesu a k lesu Bělohlávek. Pozd

Malebná krajina mezi Přibyslaví a Polnou

(Polná) Tento výlet doporučujeme zahájit v Polné. Určitě vás zaujme nepřehlédnutelný renesanční zámek – dnes muzeum. Přímo na náměstí se nachází řada cenných měšťanských domů. Náměstí dominuje mohutný trojlodní děkanský kostel Nanebevzetí Panny Marie – jed

K významným vrcholům Jihlavska - Špičák a Čeřínek

(Třešť) Výlet zahájíme v městečku Třešť. Vyjedeme po trase 5090 směr Kostelec, která nás provede kolem zámku a soustavy rybníčků, až vystoupáme k památným Douglasovým jedlím. Dál budeme po lesních cestách mírně stoupat kolem vrcholu Malého Špičáku

Z Třeště do Telče

(Třešť) Město Třešť je známé především výrobou papírových a dřevěných betlémů. Z náměstí vyrazíme po cyklotrase 16 směrem Čenkov, Růžená a hrad Roštejn.Tento původně gotický strážní hrad, stojící na skalnatém ostrohu, byl v 16. století přesta

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.