Lesními cestami v okolí Rokytnice nad Rokytnou

Výchozí bod je obec Rokytnice nad Rokytnou a rozcestník Rokytnice, který je u kostela. Vydáme se po modré ve směru Želetava. Projedeme kolem osady Březová, samoty Dašov a rybníku Pančák a stoupáme lesem po úpatí nejvyšší hory této oblasti Mařenky. Zde lze spolu s modrou ostře vystoupat na vrchol, nebo se vrcholek může objet po stávající cestě a pak asi po 300 m narazíme opět na modrou, s níž doprava dojedeme k rozcestníku Nové louka a dál do obce Bítovánky.
Po sjezdu do Bítovánek přejedeme hlavní silnici a pokračujeme po silničce až k další křižovatce silniček za obcí. Odbočíme doleva na cyklotrasu 5125 a mírně stoupáme. Na kopci odbočíme vpravo na polní cestu, která po 1,5 km prochází lesem, kde narazíme na červenou značku. Po ní pokračujeme dál k rybníku a rozcestí Žabinec, od něj pak směřujeme dále po červené na Lesonice.
Z Lesonic se vydáme po silnici do Babic. U kostela je rozcestník Babice, odkud pojedeme po zelené směrem na Loukovice. Zde opět opustíme turistické značky a pojedeme po silnici 512 ve směru Sádek a Stařeč. Po 1 km stoupání začneme sjíždět k Sádeckému rybníku. Projedeme po hrázi a po chvíli se dostaneme na křižovatku, kde odbočíme vlevo nahoru. Po 100 m přijedeme k rozcestí Sádek, kde můžeme vystoupat po žluté alejí k hradu Sádek. Vrátíme se zpět a pokračujeme po žluté směr Horní hora. Po 1,5 km od rozcestí se od naší cesty oddělí žlutá značka doprava. My budeme pokračovat dál po trase 5217, uhneme doleva a sjedeme do Rokytnice, kde náš výlet začal.
Výchozí místo: Rokytnice nad Rokytnou
Cílové místo: Rokytnice nad Rokytnou
Typ kola: horské
Povrch: lesní cesty, polní cesty, asfalt

Turistické cíle:
rozhledna na vrchu Mařenka, zámek Jaroměřice nad Rokytnou, zámek – Muzeum Vysočiny Třebíč, klášterní bazilika sv. Prokopa Třebíč, Městská věž Třebíč, židovské město Třebíč, židovský hřbitov Třebíč, Dům Seligmanna Bauera Třebíč

Vzdálenosti:
Rokytnice nad Rokytnou (0 km) - Březová (2,5 km) - Dašov (5,5 km) - Bítovánky (10,8 km) - Lesonice (19,4 km) - Babice (21,7 km) - Loukovice (24,4 km) - rozcestí Sádek (27,5 km) - Rokytnice nad Rokytnou (34 km)