Mohelensko a údolí Oslavy

Výchozím bodem je rozcestník u obecního úřadu v Kramolíně. Vyrazíme po žluté značce ve směru Zelený les 2 km, odkud pak půjdeme po modré směr Nad Mohelenskou stepí 2,5 km a Mohelno 6,5 km. Mírným klesáním se dostaneme k rozcestí Nad Mohelenskou stepí.
Dál nepokračujeme modrou značkou, ale po naučné stezce přes národní přírodní rezervaci Mohelenská step (jarní okruh).
Poté, co přijdeme k silnici, odbočíme vpravo dolů a současně s modrou značkou se po cca 0,3 km dostaneme k rozcestí Mohelnský Mlýn, kde se vydáme po modré směrem na Čertovu hráz přes rozcestí Papírna a pak k rozcestí Nad Mohelenskou stepí.
Poté, co znovu přijdeme k rozcestí Nad Mohelenskou stepí, odbočíme vpravo po silnici do městečka Mohelna, odkud budeme pokračovat po silnici číslo 392 směr Skřipina. Ještě před mostem se dáme vlevo po zelené ve směru Vlčí Kopec 4 km. Zpočátku budeme prudce stoupat do kopce, ale nakonec dojdeme na cestu, která vede už nahoře nad řekou Oslavou a pokračuje bukovým lesem až k Vlčímu Kopci, kde se nachází bývalý lovecký zámeček.
Od rozcestí Vlčí Kopec se vydáváme po modré směr Babylon 3 km krásnou Haugwitzovou alejí s prastarými stromy. U rozcestí Babylon - rozhledna odbočíme vpravo k rozhledně. Po návštěvě se vrátíme zpět do Kramolína po cestě, která vede za rozhlednou nejprve rovně, pak dorazíme na křižovatku ve tvaru T, kde odbočíme vpravo, a po chvíli přijdeme k silnici, kde zahneme vlevo.

Výchozí místo: Kramolín
Cílové místo: Kramolín

Turistické cíle
Vodní nádrž Mohelno, vodní nádrž Dalešice – plavba lodí Horácko, zřícenina Lamberk, Sedlecký hrad, Jaderná elektrárna Dukovany, Mohelenská hadcová step, rozhledna Babylon

Vzdálenosti
Kramolín (0 km) – Zelený les (2,3 km) – Nad Mohelenskou stepí (4,7 km) – Mohelenský mlýn (6,7 km) – Nad Mohelenskou stepí (8,5 km) – Mohelno (10 km) – Skřipina (13,8 km) – Vlčí kopec (17,5 km) – Babylon (20,8 km) – Kramolín (22,7 km)

Informační centrum Kramolín

Komentáře

Navštivte v okolí

Rozhledna Babylon

(Kramolín) Rozhledna Babylon stojí na Zeleném kopci u Kramolína poblíž Dalešické přehrady v nadmořské výšce 491 m n. m. a je druhou nejstar&sc

Mohelensko a údolí Oslavy

(Kramolín) Výlet nás povede kolem unikátní přírodní lokality - Mohelenská hadcová step do údolí Oslavy a z Vlčího Kopce Haugwitzovou alejí k rozhledně Babylon. Výchozím bodem je

Informační centrum Vodní elektrárny Dalešice

(Kramolín) Během dvouhodinové exkurze zhlédnete film o vodních elektrárnách, prohlédnete si modely a v doprovodu profesionálních průvodců můžete navštívit i provozní prostory elektrárny.

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.