Na kole do Jihlavských vrchů

Výchozí bod je protáhlé náměstí v Batelově, kterému dominuje barokní kostel sv. Petra a Pavla. Z náměstí se vydáme po silnici č. 134 společně s cyklotrasou 5128 směr Nová Ves. Hned za kostelem začneme mírně stoupat, projedeme obcí a za rybníkem zahájíme vydatnější stoupání pěknou stromovou alejí.
Až do Nové Vsi bude naše cesta střídavě klesat a stoupat až sjedeme do obce, kterou celou projedeme rovně. Za ní budeme stoupat až k rozcestníku Janštejn. Pokud si budete chtít prohlédnout zříceninu, musíte odbočit vpravo a vydat se po žluté úzkou kamenitou pěšinou k hradu. Cestička je pro kolo místy nesjízdná, ale vzhledem k její délce to vůbec nevadí.
Pokračujeme po žluté, která zakrátko odbočuje vlevo lesní cestou do kopce k loveckému altánku Lovu zdar, poté doprava rovněž po žluté směr U obrázku. Na rozcestí U obrázku zahneme doleva na cyklotrasu 5126. Dojedeme na křižovatku cest, odbočíme vpravo vystoupáme na vrchol Javořice, nejvyšší hory Kraje Vysočina (837 m). Z vrcholu se vrátíme zpátky na trasu 5126 a cestou se můžeme zastavit u studánky Páně. Po cyklotrase 5126 dojedeme k rozcestníku Na Průseku, odkud nás cyklotrasa Greenway (Stezka řemesel a vyznání) společně s modrou turistickou značkou dovede okolo Malého pařezitého rybníku k hradu Roštejn.
Po případné prohlídce hradu se vydáme po žluté ve směru Růžená. Do obce Růžená se dostaneme sjezdem po silnici. Z Růžené pojedeme po cyklotrase 5092 do malebné vísky Lovětín a dál po ní zamíříme do Rácova a zpět do Batelova.

Výchozí místo: Batelov
Cílové místo: Batelov
Typ kola: horské, trekové
Povrch: lesní cesty, asfalt

Turistické cíle
Zřícenina hradu Jasnštejn, hrad Roštejn, Expozice Spolku přátel betlémů Třešť, Muzeum Vysočiny Jihlava, pobočka Třešť, Státní zámek a Zámecká galerie Telč, Muzeum Vysočiny Jihlava, pobočka Telč, vyhlídková věž kostela sv. Jakuba Telč, rozhledna Oslednice Telč, Městská galerie Hasičký dům Telč, Telčský dům Telč, Muzeum techniky Telč

Vzdálenosti
Batelov (0 km) - Nová Ves (4,6 km) - rozcestí Janštejn (6,1 km) - rozcestí Lovu zdar - lovecká chata (8,7 km) - rozcestí U Obrázku (10,3 km) - Javořice (13,9 km) - rozcestí Na Průseku (17,7 km) - hrad Roštejn (22,2 km) - Růžená (24,5 km) - Lovětín (27,1 km) - Rácov (28,8 km) - Batelov (32,1 km)

Informační centrum Třešť

Komentáře

Navštivte v okolí

Na kole do Jihlavských vrchů

(Batelov) Výchozí bod je protáhlé náměstí v Batelově, kterému dominuje barokní kostel sv. Petra a Pavla. Z náměstí se vydáme po silnici č. 134 společně s cyklotrasou 5128 směr Nová

Židovská čtvrť Batelov

Židovská čtvrť v Batelově byla zmiňována od poloviny 15. století. Přišly sem také židovské rodiny, které byly vypovězeny z Jihlavy. V těch

Židovský hřbitov Batelov

Někdejší přítomnost Židů v Batelově je připomínána pouze jejich náhrobky na hřbitově ukrytém v listnatém lese nedaleko obce. Hřbitov

Židovská synagoga Batelov

Původní synagoga byla zničena v roce 1790 požárem. O čtyři roky později na tom samém místě vyrostla nová synagoga, která byla v roce 1825 klasicistn

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.