Okolí vodní nádrže Dalešice

Na výlet vyjíždíme z Dukovan po Mlynářské a Energetické cyklotrase (pásové značení žlutá + bílá) k hrázi vodní nádrže Mohelno. Vyjedeme nad přehradu, od rozcestníku Nad Mohelenskou stepí se vydáme po modré k rozcestí Babylon -rozhledna a odbočíme vlevo k rozhledně Babylon. Pokračujeme po trase 5108 přes vesničky Kramolín a Popůvky do Hartvíkovic.
V Hartvíkovicích můžeme navštívit Wilsonovu skálu a podívat se z výšky na Dalešickou přehradu. Pak pojedeme po silnici do obce Třesov, kde na křižovatce zahneme doleva na silnici 399, po které pokračujeme na most přes Dalešickou přehradu. Pak vystoupáme po silnici do protějšího svahu, kde po 500 m odbočíme vpravo na lesní cestu (trasa 5107). Dojedeme k rozcestí Žleb, odkud se dáme neznačenou cestou do Třebenic a dál po silničce přes obce Plešice a Chroustov až do Stropešína. Zde opět použijeme trasu 5107, která nás dovede do Dalešic. Projedeme kolem kostela sv. Petra a Pavla a kolem nepřístupného zámku. Dál pokračujeme přes louky, pole a lesem, až se dostaneme na silnici. Odbočíme vlevo a cca po 1 km sjezdu narazíme na rozcestí Dalešická přehrada - hráz. Odtud pojedeme po červené k rozcestníku Pod Rabštejnem. Tady musíme vzít kolo na rameno a zahnout vlevo na lesní pěšinu, která vede přes potůček do krátkého (100 m), ale prudkého kopce k dalšímu rozcestníku, od něhož si můžeme zajet 200 m vlevo k zřícenině hradu Rabštejn. Pak už naše trasa pokračuje po lesních cestách. Od rozcestníku Vinohrádky se po trase 5107 vrátíme zpět do Dukovan.

Výchozí místo: Dukovany
Cílové místo: Dukovany
Typ kola: horské, trekové
Povrch: lesní cesty, polní cesty, asfalt

Turistické cíle:
rozhledna Babylon Kramolín, Muzeum rakousko-uherského pivovarnictví Dalešice, Informační centrum jaderné elektrárny Dukovany a Informační centrum vodní elektrárny Dalešice

Vzdálenosti:
Dukovany (0 km) - rozcestník Nad Mohelenskou stepí (4,5 km) - rozhledna Babylon (8,2 km) - Kramolín (9,9 km) - Popůvky (12,9 km) - Hartvíkovice (16,3 km) - Třesov (17,5 km) - rozcestník Žleb (27,5 km) - Třebenice (29 km) - Plešice (30,8 km) - Chroustov (31,9 km) - Stropešín (33,9 km) - Dalešice (37,9 km) - rozcestník Dalešická přehrada - hráz (43,4 km) - rozcestník Pod Rabštejnem (47,8 km) - rozcestník Vinohrádky (49,5 km) - Dukovany (54 km)

Informační centrum Hrotovice

Komentáře

Navštivte v okolí

Zřícenina hradu Rabštejn

(Dukovany) V písemných pramenech je hrad poprvé připomínán při prodeji roku 1358, později byl v držení rytíře Hynka z Kunštátu, zvané

Okolí vodní nádrže Dalešice

(Dukovany) Na výlet vyjíždíme z Dukovan po Mlynářské a Energetické cyklotrase (pásové značení žlutá + bílá) k hrázi vodní nádrže Mohelno. Vyjedeme nad přehradu, od rozcestn

Informační centrum Jaderné elektrárny Dukovany

Prostřednictvím moderní audiovizuální techniky a výkladu průvodců se návštěvníci seznámí s problematikou jaderné energetiky a elektrárnou samotnou. Dispoziční plán celé elektrárny

Jezdecká stezka DUKOVANY - JAVOREK (červená)

(Dukovany) 129 km Dukovany - Kramolín - Skřipina - Kuroslepy - Kralice nad Oslavou - Lhotice -Krokočín - Košíkov - Jestřebí - Velk&aa

Jezdecká stezka SVĚTLÁ POD JAVOŘICÍ - DUKOVANY (modrá)

(Dukovany) 124 km Světlá pod Javořicí - Roštejn - Hodice - Bezděkov - Bohuslavice - U Anděla - Lesná - Dašov -Čáslavice - V

Zámek Dukovany

V květnu roku 2017 otevřela své brány nová expozice zámeckého bydlení v prvním patře hlavní budovy zámku Dukovany. Ná

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.