Okolo rybníků Medlov a Sykovec k Brožově skalce a Pasecké skále

Vydejte se s námi do podhůří Žďárských vrchů k malebným rybníkům, které patří mezi nejznámější rekreační střediska Českomoravské vrchoviny.

Tento výlet začíná v malé obci Kadov, která je známá především od druhé poloviny 17. století, kdy zde byla postavena železářská huť. V 19. století patřily tyto železárny k největším na Moravě a vyráběly užitkové i ozdobné předměty (nejznámější jsou litinové náhrobní kříže). Na návsi můžeme vidět řadu malebných domků reprezentujících tradiční lidovou architekturu a pomník T. G. Masaryka. Od rozcestí Kadov vycházíme po zelené značce směr "Pasecká skála" 3 km. Následuje stoupání po silnici, ze které odbočíme vpravo do lesa a i dále převážně stoupáme.
Posledních 200 metrů k rozcestí Pasecká skála - vyhlídka (819 metrů) stoupáme. Mimo upravené vyhlídky s pěkným rozhledem jsou zde ve skalách i často navštěvované odjištěné horolezecké cesty. Z vrcholu scházíme chvíli ostře a pak již mírněji hustým smrkovým lesem po modré značce ve směru Medlov - hotel 2,5 km k rybníku Medlov.
Rybník Medlov byl založený už v 16. století pány z Pernštejna a v roce 1934 zde bývalý lyžařský reprezentant Leoš Stehlík zřídil sportovní a rekreační středisko, do něhož zval k pobytu také významné umělce. Středisko v průběhu let prošlo přeměnami přes moderní odborářskou zotavovnu k dnešnímu komfortnímu hotelu patřící k jednomu z nejznámějších rekreačních středisek Českomoravské vrchoviny. My odsud pokračujeme po zelené pohodovou cestou lesem kolem rybníka.
Po 1 km u rozcestí Nad Medlovem si můžeme všimnout i červeného běžkařského značení (vyznačuje zimní lyžařský okruh z Nového Města), v jehož směru se vydáme směr "Rokytenská rozcestí" 0,5 km, "Sýkovec rozcestí" 1,5 km. Chvíli jdeme kolem rekreačních chat a pak už střídavě lesíkem a také podél rybníka Sykovec k písčité pláži, kde odbočíme vlevo na betonovou cestu k penzionu Horník.
Rybník Sykovec je nejvýše položeným rekreačním rybníkem v Českomoravské vrchovině a navíc s písčitým dnem. Během cesty kolem obou rybníků máme několik možností se občerstvit v četných rekreačních zařízeních. Od penzionu Horník jdeme chvíli vpravo po cestě mimo značení k rozcestí Sýkovec, odkud pokračujeme rovně po modré směr Tři Studně (rozcestí, bus) 1 km, Cikháj 8,5 km. Stoupáme po silnici přes obec Tři Studně, založenou v polovině 17. století na pasece u tří studánek. Z vesničky osídlené původně dělníky fryšavských hutí se stalo oblíbené místo pobytu významných osobností (např. Bohuslav Martinů zde byl inspirován k napsání světově známé hudební poémy Otvírání studánek na slova M. Bureše).
Na konci obce odbočíme vlevo na polní cestu, ze které po 1 km opět odbočíme vlevo do lesa a stoupáme. Na vrcholu, kde již les není tak hustý, si můžeme všimnout cestičky nalevo od značky, která vede k Brožově skalce (785 metrů). Stále po modré značce a po zarostlém hřebeni dojdeme k rozcestí Fryšavský kopec (803 metrů), kde je mírně vpravo asi po 100 metrech u dřevěného srubu památník partyzánské brigády Mistra Jana Husa.
Do Fryšavy klesáme po zelené značce 3,5 km chvíli v terénu a pak po silnici kolem studánky. Obec Fryšava byla po tři staletí známa svou sklářskou hutí a později i těžbou železné rudy. Když přicházíme, vidíme po pravé straně kostel sv. Matouše a po levé straně u restaurace narazíme na rozcestí Fryšava. Dále pokračujeme po žluté rovně po hlavní silnici a pak vpravo přes kopec 2 km (stoupání, klesání) zpět k Medlovskému rybníku. Po 500 metrech se od známého rozcestí Medlov - hotel vracíme 3,5 km kolem Podmedlovského mlýnu (700 metrů) do Kadova, kde se náš okruh uzavře.