Pacovskem na kole

Výchozí bod se nachází v Nové Cerekvi. Vyrazíme po cyklotrase 1219 ve směru na Moraveč. Z Moravče pokračujeme na silnici na Lidmaňku a Lidmaň. V Lidmani odbočíme doprava na cyklotrasu 321 a přes Dobrou Vodu u Pacova dojedeme do obce Kámen. Cestou se nám budou odkrývat výhledy na hrad Kámen. Nedaleko hradu je rozcestník Kámen - hrad, bus. Od něj se dáme po červené směrem na Pacov. Musíme dávat pozor na značení, protože červená po chvíli opustí polní cestu a 200 m vede po úzké pěšině okrajem lesa. Potom nás znovu navede na lesní cestu kolem osady Borkov. Pokračujeme dále po červené, jejíž nejstrmější část se dá zleva objet lesní cestou. Po té, co cesta znovu křižuje červenou značku, se na ní napojíme a dojedeme na náměstí v Pacově.
Po prohlídce města vyrazíme od rozcestí Pacov náměstí po modré ve směru Nová Ves a Nová Cerekev. Projedeme dubovou alejí, ze které odbočíme doleva, a po chvíli se dostaneme do Nové Vsi, kde zamíříme polní cestou kolem úchvatného železničního viaduktu. Za ním nás modrá povede do obce Důl. Pak se dáme po polních cestách přes vesničky Nízká Lhota a Nový Dvůr. Dál nás čeká stoupání v terénu po suťovité úvozové cestě. Po modré jedeme až k železniční trati, kde tuto značku opustíme a zahneme vlevo. Přejedeme trať a pokračujeme do obce Proseč. Po příjezdu k hlavní silnici odbočíme vpravo a napojíme se na trasu 1219 vedoucí do obce Leskovice. Cestou se k nám opět připojí modrá značka, provede nás Leskovicemi a míří zpět do Nové Cerekve, kde náš výlet končí.

Výchozí místo: Nová Cerekev
Cílové místo: Nová Cerekev
Typ kola: horské, trekové
Povrch: lesní cesty, polní cesty, asfalt. Značná část trasy je vedena po polních cestách, které mohou být po vydatných deštích rozbahněné.

Turistické cíle: hrad Kámen, Městské muzeum Antonína Sovy Pacov

Vzdálenosti: Nová Cerekev (0 km) - Moraveč (3 km) - Lidmaň (6,3 km) - Lidmaňka (7,6 km) - Dobrá Voda u Pacova (10,5 km) - Kámen (13 km) - Borkov (15,6 km) - Pacov (20,1 km) - Nová Ves (22,7 km) - Důl (24,1 km) - Nízká Lhota (25,8 km) - Nový Dvůr (27 km) - Proseč (28,3 km) - Leskovice (31,3 km) - Nová Cerekev (34 km)

Informační centrum Pacov

Komentáře

Navštivte v okolí

Židovský hřbitov Nová Cerekev

Starý židovský hřbitov, který se nachází 100 m severovýchodně od synagogy, byl založen kolem roku 1690. Je zde dochováno 137 náhrobků s

Přes hory a doly, přes pole a louky, za historií i krásou Křemešnické vrchoviny

(Nová Cerekev) Z historické obce Nová Cerekev pojedeme poetickou krajinou k zachovalému hradu Kámen. Přes louky a lesy se vydáme do města Pacov. Malebnou venkovskou krajinou protkanou malými vesničkami p

Pacovskem na kole

(Nová Cerekev) Výchozí bod se nachází v Nové Cerekvi. Vyrazíme po cyklotrase 1219 ve směru na Moraveč. Z Moravče pokračujeme na silnici na Lidmaňku a Lidmaň. V Lidmani

Synagoga Nová Cerekev

Židovská obec s modlitebnou zde vznikla pravděpodobně kolem roku 1690. Zajímavostí je, že v městečku nevzniklo uzavřené ghetto, ale většina domů byla sou

Židovská čtvrť Nová Cerekev

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.