Pelhřimovsko

Průvodce Vysočinou > Co dělat > Tipy na výlet

Jižní okruh okolo Humpolce

(Humpolec) Upravená trasa začíná na okraji Humpolce u sportovního areálu v Okružní ulici. U Bysterské hájovny pak odbočíme doleva k obci Plačkov. Cestou mineme místo, kterému se říká U sv. Václava. Ve 13. století zde stávala ves Dobrá, dnes ji připomíná pouze kříž s obrazem. Od Pla

Severní okruh okolo Humpolce

(Humpolec) Nenáročné lyžařské putování začíná na severním okraji Humpolce u areálu školního statku. Značená trasa pokračuje směrem k obci Čejov, otevřenou krajinou po úbočí Vránovy skály do Orlovského polesí, dále kolem Čihadel k rozcestí Nad Kejžlicí. Zhruba v polovině trasy

Kamenný kruh Druidů

(Počátky) Kamenný kruh je novodobou replikou megalitické stavby. Byl postaven v roce 2014 jako největší kromlech v České republice. Jeho účelem je pomoci lidem v jejich duchovním vývoji a zlepšení zdraví. Působení kamenů na jejich okolí a člověka vychází ze schopností krystalů d

Naučná stezka K pramenům Počátek a okolí

(Počátky) Naučná stezka „K Pramenům Počátek a okolí" nám napovídá, proč se město Počátky jmenuje Počátky. Název města je odvozený od počátku pramenů okolních studánek, potoků a rybník

Naučná stezka Po stavebních slozích v Pelhřimově

Tato stezka umožňuje prohlídku architektonických skvostů v Pelhřimově a představuje nejcennější stavby ve městě, které se pro množství a hodnotu svých památek pyšní statutem městské památkové rezervace. Stezka nás blíže seznámí se 43 nejcennějšími objekty a ved

Naučná stezka Stražiště

(Lukavec) Stezka nabízí středně náročnou procházku převážně po lesních cestách. Jejím jediným úskalím je skutečnost, že není opatřena speciálním značením. Proto jsou všechny tři informační tabule pro lepší orientaci vybaveny mapou. Výchozí bod stezky se nachází u silnice za

Sovova naučná stezka

(Pacov) Trasa začíná v Pacově a vede přes obec Bratřice a vrch Stražiště do Lukavce. Odtud pokračuje na Načeradec a Velký Blaník. Trasa vede po lesních a polních cestách, souběžně se zelenou turistickou značkou. Na trase jsou 4 informační tabule, které nás informují o životě a dí

Naučná stezka Po pamětihodnostech Těchobuze

Naučnou stezku Po pamětihodnostech Těchobuze tvoří dva okruhy. Ten kratší nás provede po obci a seznámí nás s historickými budovami v obci. Delší okruh, značený dřevěnými ukazateli, nás zavede za ves, kde se nachází kamennou zdí obehnaný hřbitov, u jehož vchodu se pod mohut

Z Humpolce po stopách osobností

(Humpolec) Naším výchozím bodem je město Humpolec, proslulé jak bohatou historií, zajímavými památkami, tak i nezapomenutelným výrokem z kultovní komedie „Marečku, podejte mi pero!“. Z Humpolce vyjíždíme po vedlejší silnici přes Horní Rápotice do Kališt

Naučná stezka Čertův hrádek

(Nový Rychnov) K naučné stezce Čertův hrádek se dostaneme po značené červené turistické trase od osady Dolní Hutě nebo z obce Nový Rychnov. Cílem a smyslem této naučné stezky je seznámit se s přírodními hodnotami lokality Čertův hrádek, podat nám informace o přírodním prostředí, lesn

Pamětihodnosti Žirovnice a Počátek

Přijměte pozvánku k návštěvě významných historických památek obklopených úchvatnou krajinou na rozhraní Čech a Moravy. V rámci tohoto výletu navštívíme i zámek v Žirovnici či historické centrum v Počátkách. Výchozím bodem je město Žirovnice, pros

Z Kamenice nad Lipou přes Mnich a Huťský potok

Startem a cílem tohoto výletu je město Kamenice nad Lipou. Od rozcestí Kamenice nad Lipou – nám. vyjíždíme po cyklotrase 321 ve směru Gabrielka. Za ní odbočíme vpravo na cyklotrasu 1215, která nás přes Bukovku a Betlém přivede až do obce

Pacovskem na kole

(Nová Cerekev) Výchozí bod se nachází v Nové Cerekvi. Vyrazíme po cyklotrase 1219 ve směru na Moraveč. Z Moravče pokračujeme na silnici na Lidmaňku a Lidmaň. V Lidmani odbočíme doprava na cyklotrasu 321 a přes Dobrou Vodu u Pacova dojedeme do obce Kámen.

Po partyzánské cestě bratrství z Kamenice nad Lipou

Výchozím bodem je město Kamenice nad Lipou. Vyrazíme po modré značce směrem na Drážďany. Zpočátku pojedeme pěknou alejí kolem Zámeckého rybníka, mineme Pecovský rybník a dostaneme se na rozcestí Johanka - hájovna. Dále pojedeme po zpevněné lesní

Městská naučná stezka Po stopách historie

(Humpolec) Městská naučná stezka s názvem „Po stopách historie“ prochází historickými částmi města Humpolec. Výchozí bod trasy je umístěn na největším humpoleckém náměstí - Horním náměstí, kde mj. stojí nejvíce historicky i kulturně cenných budov a je zde také soustředě

Z Nového Rychnova na Čeřínek

(Nový Rychnov) Výchozím bodem je městečko Nový Rychnov. Projíždíme obcí a dál stoupáme po silničce do Milíčova. Hned na okraji vesničky odbočíme doprava na Hojkov. Na návsi zahneme zase doprava, sjedeme do údolí a opět stoupáme už přírodním parkem Čeřínek.

Naučná stezka Březina

(Humpolec) Na okružní naučné stezce o délce 9 km je 16 zastávek, na nichž se seznámíme s geologií, historií a ekologií Humpolecka a rovněž se zříceninou středověkého hradu Orlíku u Humpolce. Jméno stezky je odvozeno od prvního ředitele Zemědělské školy v Humpolci, od pana Otakara B

Krásná příroda i zajímavé památky v okolí Pacova

Po prohlídce historického centra Pacova se vydáme po silnici a cyklotrase 321 do 3,5 km vzdálené vsi Důl. Mineme malý rybník u zemědělského statku, vystoupáme k železničnímu přejezdu a po chvíli se ocitneme na křižovatce u nevelkého přírodního koupaliště

Naučná stezka Vítězslava Nováka

(Kamenice nad Lipou) Naučná stezka nás na třech kilometrech a dvanácti zastaveních seznámí s přírodou, lesním hospodářstvím a zajímavostmi Kamenicka a s životem a dílem kamenického rodáka, hudebního skladatele Vítězslava Nováka. Vede od kamenického zámku k myslivně na Johance. Trasa vychází o

Naučná stezka Městské sady

(Pelhřimov) Nedaleko centra města Pelhřimov je využíván pro relaxaci, rekreaci i ke krátkým procházkám rozsáhlý parkový komplex Městských sadů, který je protkán cestami s lavičkami a romantickými zákoutími. Přírodní charakter parku s pestrou skladbou dřevin, zajímavá historie vzniku m

Naučná stezka Cestou starých soukenických mistrů Počáteckých

(Počátky) Naučná stezka „Cestou starých soukenických mistrů počáteckých" nás provede významnou dominantou v okolí Počátek - Valchovskou alejí, tvořenou lipami a jírovci. Stezka začíná u kostela Božího Těla a pokračuje kolem rekreačních středisek Valcha a Volmanec, kolem rybník

Naučná stezka Mozaika krajiny

(Těchobuz) Naučná stezka Mozaika krajiny poukazující na malebnou krajinu Pacovské vrchoviny se nachází 8 km severovýchodně od města Pacov. Stezka začíná v centru obce Těchobuz a dovede nás po modré turistické značce až k rybniční soustavě Blatnice. Na tříkilometrové trase je umístěno

Okolí vodních nádrží Želiv a Sedlice

(Červená Řečice) Cestou podél vodní nádrže Želiv navštívíme malebná městečka Červená Řečice a Želiv s jejich historickými památkami. Podíváme se také k vodní nádrži Sedlice. Vycházíme od rozcestníku Červená Řečice na náměstí po červené značce směr Želiv 4

Humpolec, Pelhřimov a Křemešnický okruh

Tento výlet kombinuje procházky v přírodě s poznáváním historických míst. Nabídne vám nevšedně pestrou paletu významných pamětihodností. Výlet zahájíme v Humpolci na náměstí, po jehož prohlídce se vydáme po modré značce směrem rozcestí Na Štůl

Křemešnickou vrchovinou z Pelhřimova na Křemešník

Výchozím bodem tohoto výletu je historické náměstí v Pelhřimově, odkud se musíme dostat na vedlejší silnici směrem na Nový Rychnov po trase 5129, která vede přes Putimov do Proseče pod Křemešníkem. V Proseči se napojíme na červenou turistic

Pelhřimov a údolí Hejlovky

Vydejte se s námi na klasický turistický výlet z malebného náměstí v Pelhřimově přes Starý Pelhřimov do údolí Hejlovky. Cestou zpátky se budou střídat pole a louky s malými vesničkami. Z náměstí v Pelhřimově vycházíme po modré značce směr Čakovi

Okolí Žirovnice a Počátek

Výlet zahájíme v Počátkách. Vyjíždíme po trase 1114 směr Metánov. Po silničce dorazíme k božím mukám, kde odbočíme na zpevněnou polní cestu, po níž se dostaneme do Jakubína. Za ním pokračujeme dál po vedlejších cestách do Metánova.

Zajímavosti v okolí Želiva

Na výlet vyrazíme z prostranství před premonstrátským klášterem v městečku Želiv. Z nádvoří projedeme branou mezi budovami kláštera. Za chvíli se napojíme na silnici 129 směr Křelovice a Košetice. Pojedeme kolem řeky Želivky a pak budeme stoupat

Městská turistická trasa IVV Počátky – modřínovou alejí k pramenům

Trasu zahájíme v Turistickém informačním centru na Palackého náměstí, kde získáme popis trasy. Z náměstí vyjdeme po červené turistické značce (ČTZ) kolem kina vpravo dolů směrem na Jihlávku. Za městem odbočíme na ČTZ vpravo do modřínové aleje. Tato alej byla

Originální úzkokolejná trať Jindřichův Hradec - Kamenice nad Lipou - Obrataň

Jediná jihočeská úzkokolejná trať spojuje Obrataň, ležící asi 8 km jihozápadně od Pacova, s Jindřichovým Hradcem a dále s Novou Bystřicí. Trať byla postavena za jeden a půl roku a již v říjnu roku 1897 po ní projel první vlak. Slavnostní zahájení provozu na železni

Naučnou Březinovou stezkou v okolí Humpolce, městská památková zóna v Pelhřimově a Křemešnický okruh

(Humpolec) Tento výlet vyváženě kombinuje procházky v přírodě s poznáváním historických míst a nabídne Vám nevšedně pestrou paletu významných pozoruhodností. Výlet můžeme zahájit v Humpolci na náměstí, kde lze i zaparkovat. Dominantou náměstí je kostel

Křemešník - poutní místo a naučná stezka

(Pelhřimov) Známé a mnoha pověstmi opředené poutní místo s turisticky velmi atraktivními pamětihodnostmi je zasazené do malebného prostředí lesů na jednom z nejvyšších vrcholů Českomoravské vrchoviny. P

Pelhřimov - městský okruh

Město rekordů se pyšní historickým centrem s renesančními, barokními a secesními domy, zámkem pánů z Říčan, hradbami s Rynáreckou, Jihlavskou a Solní bránou, které tvoří pohádkovou památkovou rezervaci. Návštěvníci útlejšího věku však nejvíce ocení muzeum rekord

Přes hory a doly, přes pole a louky, za historií i krásou Křemešnické vrchoviny

(Nová Cerekev) Z historické obce Nová Cerekev pojedeme poetickou krajinou k zachovalému hradu Kámen. Přes louky a lesy se vydáme do města Pacov. Malebnou venkovskou krajinou protkanou malými vesničkami přijedeme zpět do Cerekve. Výchozí bod je Nová Cerekev, kde si můžeme prohlédn

Huť Anna Bělá

Huť ANNA je malý sklářský ateliér se dvěma zaměstnanci, ale velmi rozmanitou produkcí. V jeho nabídce od počátku dominovaly náročné repliky benátských skel, skleněné plastiky různých motivů a velikostí, přes dekorační a užitková skla až po modernu. Za užití sta

Zámky, kostely, kapličky a další zajímavosti v Želivské pahorkatině.

Tato mírně kopcovitá krajina plná lesů, luk a rybníčků je protkána hustou sítí cest a silniček, které spojují zdejší malebné vesničky a městečka, z nichž řada ve svém centru ukrývá pozoruhodné historické stavby . Tento výlet můžeme zahájit v městečku

Z Humpolce krajinou G. Mahlera

(Humpolec) Během pozoruhodné cesty z Humpolce do Lipnice nad Sázavou se podíváme k rodnému domu proslulého hudebního skladatele i na zbytky starodávné tvrze v Proseči. V Lipnici nad Sázavou nás čeká prohlídka velkolepého hradu a můžeme se zastavit i v hostinci, kam chodíval Jaroslav Haš

Žirovnický celodenní okruh

(Žirovnice) Magnetem kraje kolem Kamenice nad Lipou, Žirovnice a Počátek jsou bezesporu vodní plochy rybníků v krásné poklidné přírodě. Rekreační střediska vybudovaná kolem Žirovnice a Počátek nabízejí klid a

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.