Přes hory a doly, přes pole a louky, za historií i krásou Křemešnické vrchoviny

Z historické obce Nová Cerekev pojedeme poetickou krajinou k zachovalému hradu Kámen. Přes louky a lesy se vydáme do města Pacov. Malebnou venkovskou krajinou protkanou malými vesničkami přijedeme zpět do Cerekve.

Výchozí bod je Nová Cerekev, kde si můžeme prohlédnout pěkný kostel, velkou synagogu postavenou v orientální maurském slohu v polovině 19. století a opravený židovský hřbitov založený v druhé polovině 17. století. Pak vyrazíme od rozcestníku Nová Cerekev nám. po zelené směr Moraveč 3,5 km. Pojedeme po silnici a ještě před koncem obce odbočíme vpravo mezi domky na menší cestu, která vede zprvu mezi chalupami a pak již mírně nahoru mezi pole a louky. Po 2 km začneme klesat, až přijedeme do obce Moraveč (je zde ubytovna a kemp). Obcí projedeme dále po zelené směr Žlíbek 2,5 km. Cestou mineme pěkný kostel a pokračujeme dále zprvu po silnici, ze které po 1 km odbočíme vpravo na polní cestu. Po ní budeme stoupat až k opuštěné usedlosti Žlíbek, kde odbočíme ostře vlevo a pojedeme dál 1,5 km polní cestou, až přijedeme k málo frekventované silničce, kde opustíme zelenou značku a odbočíme vpravo směr Dobrá Voda a Kámen.
Za chvíli jízdy již uvidíme majestátně se tyčící hrad Kámen. Po 3 km sjezdu přijedeme do obce Kámen, kterou protíná frekventovaná dopravní tepna. Na ní odbočíme doleva a za chvíli přijedeme ke státnímu hradu Kámen. Poprvé je zmiňován již v roce 1222. Je postaven na obrovském žulovém skalisku a obklopuje ho park s rozsáhlým alpinem. Na hradě je umístěna unikátní expozice jednostopých motorových vozidel.
Pod hradem u autobusové zastávky je rozcestník Kámen. Od něj pokračujeme po červené směr Pacov 6 km. Červená nás rychle vyvede ven z obce a dál již povede po pěkných polních a lesních cestách. První 2 km jsou stoupání. Jakmile mineme vrchol kopce s vysílačem, tak začneme klesat po okraji lesa. Zde si musíte dát pozor na značení, protože červená po chvíli opustí polní cestu a 200 m vede po úzké pěšině po okraji lesa. Potom nás znovu navede na lesní cestu kolem osady Borkov, kde zahájíme divoký sjezd lesem až k nádraží Pacov. Od něj stoupáme 2 km po silnici až k historickému náměstí, které je součástí městské památkové zóny. Náměstí dominuje gotický kostel sv. archanděla Michaela. V budově zámku, který na krátkou dobu přebudovali bosí karmelitáni na klášter, se narodil básník Antonín Sova. Zámek prochází v současné době rekonstrukcí.
Po prohlídce města vyrážíme od rozcestí Pacov náměstí po modré směr Nová Ves 3 km a Nová Cerekev 13 km. Pohodovým sjezdem dubovou alejí, ze které pak odbočíme vlevo a po chvíli přijedeme do Nové Vsi, kde pokračujeme polní cestou kolem úchvatného železničního viaduktu. Za ním nás modrá povede opět po silnici 1 km do obce Důl. Pak pojedeme po polních cestách střídavým stoupáním a klesáním skrze vesničky Nízká Lhota a Nový Dvůr. Za ní nás čeká náročné stoupání 500 m v terénu po suťovité úvozové cestě a pak již mírnější stoupání 1 km po poli až do osady Nesvačily. Tam opustíme dočasně modrou a vyrazíme vlevo silnici. Mineme železniční přejezd a po 200 m přijedeme k hlavní silnici, kde odbočíme vpravo. Pokračujeme mírným sjezdem směr obec Leskovice a po chvíli se k nám opět připojí modrá značka. Ta nás provede Leskovicemi. Za nimi opustíme asfalt a na posledních 3 km si vychutnáme pěkný terénní sjezd až dolů do Nové Cerekve, kde náš výlet skončí.

Celkem 30 km.
Náročnost 2 - 3.
Značná část trasy je vedena po polních cestách, které mohou být po vydatných deštích rozbahněné a zvyšovat tak náročnost až na 3.