Rybníky a skály na Novoměstsku

Vydejte se s námi do podhůří Žďárských vrchů k malebným rybníkům, které patří mezi nejznámější rekreační střediska Českomoravské vrchoviny.

Tento výlet začíná v obci Kadov. Od stejnojmenného rozcestí vycházíme po zelené značce ve směru Pasecká skála 3 km. Následuje stoupání po silnici, ze které odbočíme vpravo do lesa a i dále převážně stoupáme k rozcestí Pasecká skála – vyhlídka (819 metrů). Z vrcholu scházíme lesem po modré značce ve směru „Medlov – hotel“ 2,5 km k rybníku Medlov.
Od rybníku Medlov pokračujeme po zelené cestou lesem kolem rybníka. Po 1 km u rozcestí Nad Medlovem se vydáme směr Rokytenská rozcestí 0,5 km, Sykovec rozcestí 1,5 km.
U rybníku Sykovec se nachází penzion Horník, odkud půjdeme chvíli vpravo po cestě mimo značení k rozcestí Sykovec. Odtud postupujeme rovně po modré ve směru Tři Studně (rozcestí, bus) 1 km, Cikháj 8,5 km. Stoupáme po silnici přes obec Tři Studně.
Na konci obce odbočíme vlevo na polní cestu, ze které po 1 km dáme opět vlevo do lesa a do kopce. Na vrcholu, kde již les není tak hustý, si můžeme všimnout cestičky nalevo od značky, která vede k Brožově skalce. Stále po modré značce a po zarostlém hřebeni dorazíme k rozcestí Fryšavský kopec.
Do Fryšavy klesáme po zelené značce 3,5 km chvíli v terénu a pak po silnici kolem studánky. Dále pokračujeme po žluté značce rovně po hlavní silnici a pak vpravo přes kopec 2 km zpět k Medlovskému rybníku. Po 500 metrech se od známého rozcestí Medlov – hotel vracíme 3,5 km kolem Podmedlovského mlýna do Kadova.

Výchozí místo: Kadov
Cílové místo: Kadov

Turistické cíle
Letní minigalerie na Třech Studních, Horácká galerie a Horácké muzeum v Novém Městě na Moravě, MPZ Nové Město na Moravě

Vzdálenosti
Kadov (0 km) – Pasecká Skála (2,7 km) – Medlov (5 km) – Sykovec (7,8 km) – Tři Studně (8,3 km) – Brožova Skalka (11 km) – Fryšavský kopec (12,7 km) – Fryšava (16,2 km) – Hotel Medlov (18,4 km) – Podmedlovský mlýn (19 km) – Kadov (22 km)