Velké Dářko a jeho pozoruhodné okolí

Rybník Velké Dářko a jeho okolí má dvě odlišné tváře. Jednou jsou mokřadní lesy a rozsáhlá rašeliniště a druhou je vyhledávané centrum letní rekreace s kempy a plážemi.

Východištěm je Vojnův Městec, odkud se vydáme po malé silničce směr Radostín 3 km.
Z Radostína pokračujeme od rozcestníku po naučné stezce Velké Dářko ve směru Padrtiny a Velké Dářko – loděnice. Naučná stezka měří 10 km a vede kolem celého rybníku.
Od rozcestí Padrtiny půjdeme po pevných lesních cestách až k rozcestí Velké Dářko – loděnice. Husté a opuštěné lesy náhle vystřídají mola, pláže, kempy a stánky s občerstvením, a my se tak seznámíme s druhou tváří Velkého Dářka, a to jako vyhledávaného rekreačního centra.
Pak budeme pokračovat dál a naučná stezka nás povede podél druhého břehu zpět k Radostínu. Prvních 500 m budeme míjet chataře a malé pláže, až se na chvíli vzdálíme od rybníku k vesničce Karlov, ale pak se opět vrátíme až k jeho břehům.
V závěru nás stezka zavede až na okraj louky u Radostína. Zde je třeba si dát pozor na značení, které nevede rovně po polní cestě zpět do obce, ale odbočuje vpravo na malou pěšinu, po níž se za chvíli dostaneme do unikátního prostředí Radostínského rašeliniště. Za ním pak odbočíme vpravo na neznačenou zpevněnou cestu, která se napojuje na silnici č. 37. Po ní budeme muset jít 1,5 km až k ukazateli „partyzánská obec Nová Huť“, kde poprvé při tomto výletu začneme stoupat, a to až k rozcestí Nová Huť.
Od osady už budeme převážně klesat a po 3 km přijdeme zpět do Vojnova Městce.

Výchozí místo: Vojnův Městec
Cílové místo: Vojnův Městec

Turistické cíle
Žďár nad Sázavou – zámek a Muzeum knihy, poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře, Dolní hřbitov, barokní most, regionální muzeum, Šlakhamr a socha mamuta v Hamrech nad Sázavou

Vzdálenosti
Vojnův Městec (0 km) – Radostín (3 km) – Velké Dářko, loděnice (7,6 km) – (NS Velké Dářko okruh 5,5 km) - Nová Huť (18 km) – Vojnův Městec (21,8 km)