Průvodce Vysočinou > Co dělat > Tipy na výlet > Výlety > Cyklo

Od zámku ve Žďáru nad Sázavou do NPR Nové Ransko

(Žďár nad Sázavou) Od zámku, který se nachází na okraji Žďáru nad Sázavou u silnice č. 37 vedoucí do Škrdlovic, vyjíždíme směrem na Polničku. U Pilské nádrže se napojíme na cyklostezku, která vede kolem přehrady až do Polničky. V obci odbočíme na silnici ve směru na R

Na kole do Jihlavských vrchů

(Batelov) Výchozí bod je protáhlé náměstí v Batelově, kterému dominuje barokní kostel sv. Petra a Pavla. Z náměstí se vydáme po silnici č. 134 společně s cyklotrasou 5128 směr Nová Ves. Hned za kostelem začneme mírně stoupat, projedeme obcí a za rybníkem zahájíme vydatn

Z Jihlavy do Větrného Jeníkova

(Jihlava) Trasa výletu začíná na Masarykově náměstí v Jihlavě. Svojí rozlohou patří k největším historickým náměstím u nás. Jeho bohatou historii zde dokládají četné zachovalé domy všech historických slohů, majestátní morový sloup a dvě kamenné kašny zdobené sochami a

Okruh v okolí Lipnice nad Sázavou

Na výlet vyrážíme z náměstí ve Světlé nad Sázavou po silnici ve směru Příseka a Pohleď. V Pohledi se napojíme na žlutou turistickou značku a odbočíme doprava směrem k řece Sázavě. Přejedeme ji za železniční stanicí Pohleď. Po žluté pokračujeme do

Z Bystřice nad Pernštejnem k Vírské přehradě

Výchozím bodem výletu je náměstí v Bystřici nad Pernštejnem. Vyrážíme po cyklotrase 1 mírným stoupáním. Přijedeme ke kruhovému objezdu a napojíme se tu na cyklotrasu 5180 směr Ždánice. Přes Ždánice dojedeme po cyklotrase 5180 do Karasína, kde stojí rozh

Z Bystřice nad Pernštejnem za historií

Za výchozí bod si zvolíme Bystřici nad Pernštejnem, která je důležitým východiskem turistických cest ve Svratecké hornatině. Městu dominuje ve spodní části náměstí raně gotický kostel sv. Vavřince, který byl roku 1699 zbarokizován na mohutné dvojvěží. Ve staré ra

Okružní výlet v Milovském polesí

(Svratka) Výchozím bodem tohoto výletu je náměstí 9. května ve Svratce, městě ležícím na hranici Čech a Moravy při stejnojmenné řece, se zajímavým Městským muzeem a Galerií malířů Vysočiny, která byla otevřena v roce 2006. Odsud vyrazíme po cyklotrase 4120 směrem na Svra

Kopcovitou krajinou kolem Svratky

(Jimramov) Ideálním místem pro začátek výletu je městečko Jimramov, které si zachovalo svůj starobylý ráz až dodneška. V roce 1991 zde byla vyhlášena městská památková zóna, kterou tvoří trojúhelníkové náměstí s klasicistními i roubenými domy, radnice, fara, evangelic

Žďárské vrchy – jih, okolí Nového Města na Moravě

(Nové Město na Moravě) Výlet začínáme v Novém Městě na Moravě. Vyjedeme po trase 19, která vede kousek po silnici č. 360 na Jimramov a za železnicí odbočí vpravo na silničku do Zubří. Ze Zubří jedeme dál po trase 19. Projedeme vesničkou Vojtěchov a u hotelu Skalský d

Hluboké rokle Svratecké hornatiny

(Bystřice nad Pernštejnem) Během tohoto pestrého výletu navštívíme jeden z nejrozsáhlejších a nejzachovalejších hradů u nás - Pernštejn, projedeme se hlubokým údolím Nedvědičky a Bystřice okolo vodní nádrže Vír a v neposlední řadě se podíváme i k zřícenině hradu v Dalečíně.

Na kole z Telče do Želetavy

Výlet zahájíme na náměstí v Telči. Vydáme se ulicí Na Můstku po červené značce k rozcestníku Telč – nám. Napojíme se na cyklotrasu 5125 a jedeme ve směru Nová Říše . Ve Zvolenovicích odbočíme vlevo na trasu 5123 a stoupáme do vesničky

Z Humpolce po stopách osobností

(Humpolec) Naším výchozím bodem je město Humpolec, proslulé jak bohatou historií, zajímavými památkami, tak i nezapomenutelným výrokem z kultovní komedie „Marečku, podejte mi pero!“. Z Humpolce vyjíždíme po vedlejší silnici přes Horní Rápotice do Kališt

Přírodní a historické krásy v okolí Brtnice

Výchozí bodem je Brtnice, odkud pojedeme z náměstí po cyklotrase 5111 směrem na Uhřínovice . Za městem odbočuje trasa 5111 doleva, my však pokračujeme rovně až do Uhřínovic. Tady se napojíme na trasu 5215 a přes Komárovice a Svatoslav dojedeme

Z Jihlavy do Polné

(Jihlava) Výchozím bodem je krajské město Jihlava. Z náměstí vyjíždíme směrem dolů a odbočujeme do ulice Brněnská v levém dolním rohu náměstí. Z této ulice nás ukazatel naviguje vpravo k cyklotrase 26 Jihlava - Třebíč - Raabs, která nás vyvede z města. Pokračuj

Z Kamenice nad Lipou přes Mnich a Huťský potok

Startem a cílem tohoto výletu je město Kamenice nad Lipou. Od rozcestí Kamenice nad Lipou – nám. vyjíždíme po cyklotrase 321 ve směru Gabrielka. Za ní odbočíme vpravo na cyklotrasu 1215, která nás přes Bukovku a Betlém přivede až do obce

Pacovskem na kole

(Nová Cerekev) Výchozí bod se nachází v Nové Cerekvi. Vyrazíme po cyklotrase 1219 ve směru na Moraveč. Z Moravče pokračujeme na silnici na Lidmaňku a Lidmaň. V Lidmani odbočíme doprava na cyklotrasu 321 a přes Dobrou Vodu u Pacova dojedeme do obce Kámen.

Po partyzánské cestě bratrství z Kamenice nad Lipou

Výchozím bodem je město Kamenice nad Lipou. Vyrazíme po modré značce směrem na Drážďany. Zpočátku pojedeme pěknou alejí kolem Zámeckého rybníka, mineme Pecovský rybník a dostaneme se na rozcestí Johanka - hájovna. Dále pojedeme po zpevněné lesní

Z Nového Rychnova na Čeřínek

(Nový Rychnov) Výchozím bodem je městečko Nový Rychnov. Projíždíme obcí a dál stoupáme po silničce do Milíčova. Hned na okraji vesničky odbočíme doprava na Hojkov. Na návsi zahneme zase doprava, sjedeme do údolí a opět stoupáme už přírodním parkem Čeřínek.

Krásná příroda i zajímavé památky v okolí Pacova

Po prohlídce historického centra Pacova se vydáme po silnici a cyklotrase 321 do 3,5 km vzdálené vsi Důl. Mineme malý rybník u zemědělského statku, vystoupáme k železničnímu přejezdu a po chvíli se ocitneme na křižovatce u nevelkého přírodního koupaliště

Okolí vodní nádrže Dalešice

(Dukovany) Na výlet vyjíždíme z Dukovan po Mlynářské a Energetické cyklotrase (pásové značení žlutá + bílá) k hrázi vodní nádrže Mohelno. Vyjedeme nad přehradu, od rozcestníku Nad Mohelenskou stepí se vydáme po modré k rozcestí Babylon -rozhledna a odbo

Do krajiny v okolí Jaroměřic nad Rokytnou

(Jaroměřice nad Rokytnou) Vyjíždíme z půvabného městečka Jaroměřice nad Rokytnou. Městskou památkovou zónu tvoří náměstí s barokním sloupem Nejsvětější Trojice a klasicistní kašnou. Nejvýznamnější zdejší památkou je jeden z nejmohutnějších zámků u nás i v Evropě. K zámecké

Přírodním parkem Třebíčsko

Výlet začneme v Třebíči na Karlově náměstí, odkud vyrazíme směr Brno. Po výjezdu z náměstí narazíme na značku cyklotrasy 5106, která nás vedlejšími ulicemi vyvede z města. Pojedeme kolem vodní nádrže Lubí, přes osadu Ptáčov a obec

Z Třebíče k hradu Sádek

Tento výlet začíná ve městě Třebíč. Na cestu se vydáme z náměstí směrem k autobusovému nádraží ulicí V. Nezvala. Tady již narazíme na značení cyklotrasy č. 26 Jihlava - Třebíč - Raabs. Trasa 26 nás provede Libušiným údolím, přes rozcestí Terůvky

Z Opatova do Brtnice přes Aleje a podél Brtnice do údolí Jihlavy

Z výchozího bodu v Opatově vyjedeme po trase 5111 kolem novobarokního kostela sv. Bartoloměje. Po 2 km jízdy v kopcovité krajině dorazíme k osamocenému statku Karlín, kolem kterého projedeme, a míříme dál přes pole k Opatovskému lesu a k lesu Bělohlávek. Pozd

Lesními cestami v okolí Rokytnice nad Rokytnou

Výchozí bod je obec Rokytnice nad Rokytnou a rozcestník Rokytnice, který je u kostela. Vydáme se po modré ve směru Želetava. Projedeme kolem osady Březová, samoty Dašov a rybníku Pančák a stoupáme lesem po úpatí nejvyšší hory této

Z Velkého Meziříčí do Velké Bíteše

(Velké Meziříčí) Na výlet vyrazíme z náměstí ve Velkém Meziříčí. Vydáme se po žluté značce směrem Nesměř. U hájovny Nesměř přejedeme na druhý břeh a pokračujeme údolím do vsi Oslava. Z Oslavy pojedeme po málo frekventovaných silnicích k Panskému

Velkomeziříčsko a jeho okolí

(Velké Meziříčí) Výchozím bodem této trasy je město Velké Meziříčí. Z náměstí stoupáme kolem zámku, pod dálničním mostem Vysočina k rozcestí U Tří křížů. Od zámku jedeme po červené značce. Ta vede dál přes louku (ne po polní cestě podél dálnice!), za kterou sjí

Velkomeziříčsko - údolím řek Oslavy a Balinky

(Velké Meziříčí) Tento výlet zahájíme na náměstí ve Velkém Meziříčí. Z náměstí vyjedeme po modré turistické značce směrem do Balinského údolí a Uhřínova. Zakrátko se k modré přidá i cyklotrasa 5234. Již ve městě nás trasa vede po břehu řeky Balinky. Po cyklo

Lesy, louky a vesničky mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí

(Moravské Budějovice) Výlet zahájíme prohlídkou města Moravské Budějovice, jehož historie sahá až do roku 1101, kdy zde stával zeměpanský hrad. Z nejstarší doby se zde zachovaly hradby s Klášterní bránou, patřící patrně k původnímu hradu. Zámek vznikl přestavbou renesanční radnice

Malebným údolím Oslavy z Náměště nad Oslavou do Budišova

(Náměšť nad Oslavou) Výchozím bodem je Náměšť nad Oslavou. Z náměstí přejedeme přes kamenný most ozdobený barokními sochami a přijedeme k silnici, po níž se vydáme s cyklotrasou 5109 směrem na Tasov. První obcí na naší trase jsou Naloučany, kam jedeme ještě

Malebná krajina mezi Přibyslaví a Polnou

(Polná) Tento výlet doporučujeme zahájit v Polné. Určitě vás zaujme nepřehlédnutelný renesanční zámek – dnes muzeum. Přímo na náměstí se nachází řada cenných měšťanských domů. Náměstí dominuje mohutný trojlodní děkanský kostel Nanebevzetí Panny Marie – jed

Křemešnickou vrchovinou z Pelhřimova na Křemešník

Výchozím bodem tohoto výletu je historické náměstí v Pelhřimově, odkud se musíme dostat na vedlejší silnici směrem na Nový Rychnov po trase 5129, která vede přes Putimov do Proseče pod Křemešníkem. V Proseči se napojíme na červenou turistic

Na kole Bohdalovskem – krajinou rybníků, luk a hájů

(Radostín nad Oslavou) Na kolo nasedneme v městečku Radostín nad Oslavou. Vyjíždíme po silnici, po které vede Mlynářská stezka, okolo renovovaného mlýna přes Kněževes do Krásněvsi. Kousek za kapličkou z této trasy odbočíme vpravo do údolí Oslavy. V lese ještě před Ú

Ze Žďáru nad Sázavou do Nového Města na Moravě

(Žďár nad Sázavou) Výlet zahájíme ve Žďáru nad Sázavou. Přímo na náměstí je rozcestník, od kterého vyjedeme po modré k ŽST, kde odbočíme vlevo na červenou značku směr Peršlík – rybník. Od rybníku pokračujeme dále po červené do Březí nad Oslavou. Z Březí poj

Okolí Žirovnice a Počátek

Výlet zahájíme v Počátkách. Vyjíždíme po trase 1114 směr Metánov. Po silničce dorazíme k božím mukám, kde odbočíme na zpevněnou polní cestu, po níž se dostaneme do Jakubína. Za ním pokračujeme dál po vedlejších cestách do Metánova.

Zajímavosti v okolí Želiva

Na výlet vyrazíme z prostranství před premonstrátským klášterem v městečku Želiv. Z nádvoří projedeme branou mezi budovami kláštera. Za chvíli se napojíme na silnici 129 směr Křelovice a Košetice. Pojedeme kolem řeky Želivky a pak budeme stoupat

Ze Ždírce nad Doubravou za krásami přírodní rezervace Zlatá louka

(Ždírec nad Doubravou) Ze Ždírce jdeme nejprve po cyklostezce směrem k lesu, pak lesem po žluté a dále po zpevněné cestě k místu, kde značka odbočuje prudce doprava. Pokračujeme po žluté značce a za chvíli se před námi objeví pohled na Horní Studenec s historicky cenným kostelem. Pokračuje z

K významným vrcholům Jihlavska - Špičák a Čeřínek

(Třešť) Výlet zahájíme v městečku Třešť. Vyjedeme po trase 5090 směr Kostelec, která nás provede kolem zámku a soustavy rybníčků, až vystoupáme k památným Douglasovým jedlím. Dál budeme po lesních cestách mírně stoupat kolem vrcholu Malého Špičáku

Z Třeště do Telče

(Třešť) Město Třešť je známé především výrobou papírových a dřevěných betlémů. Z náměstí vyrazíme po cyklotrase 16 směrem Čenkov, Růžená a hrad Roštejn.Tento původně gotický strážní hrad, stojící na skalnatém ostrohu, byl v 16. století přesta

Z Havlíčkova Brodu do Chotěboře

(Havlíčkův Brod) Bohatou historii Havlíčkova Brodu návštěvníkovi připomenou středověké hradby s baštami, historické centrum s barokním náměstím, lidové stavení Štáflova chalupa, zdobné kostely či kašna s Tritonem. Na zdejším gymnáziu při augustiánském klášteře studovali J. Dobrovs

Z Ledče nad Sázavou přes střed republiky

(Ledeč nad Sázavou) Výchozím bodem našeho výletu je historické městečko a letovisko Ledeč nad Sázavou, které se rozkládá na obou březích řeky. Na levém břehu se nachází historické jádro s gotickým kostelem sv. Petra a Pavla. Na vysoké skále na pravém břehu se tyčí nepřehlédnu

Krajinou v okolí Sázavy

(Hamry nad Sázavou) Výchozím bodem je obec Hamry nad Sázavou. Vyrazíme od rozcestníku Hamry nad Sázavou - žst., rozc. po červené značce směrem k rozcestí Pod Štěnicí. Od kapličky sjedeme po červené do údolí Sázavy, kde nás bude provázet značení Hamerského vycházkov

Z Přibyslavi na Rosičku a do Žďáru nad Sázavou

Tento výlet na kole je naplněný poznáním unikátních historických památek, hasičské techniky i přírodních krás Přibyslavska a Žďárska. Vydáme se na okružní výlet ze starobylého města Přibyslav. Nejstarší zprávy o slovanském osídlení spadají do 1

Ze Ždírce nad Doubravou na Veselý kopec

(Ždírec nad Doubravou) Během tohoto výletu se ve skanzenu na Veselém kopci seznámíme s životem a řemesly z dob dávno minulých. Cestou potkáme zvoničky a zámek, typické podhorské stavby, roubený vodní mlýn a projedeme přírodními rezervacemi. Podnikněte s námi výlet ze Ždírce nad

Na kole přes Křižanovskou vrchovinu a Jevišovickou pahorkatinu

(Jaroměřice nad Rokytnou) Z Rokytnice nad Rokytnou hustými lesy až k Želetavě. Jízdou skrze divoké a opuštěné údolí Žlabského potoka přijedeme do Lesonic. Dál pojedeme přes pole a louky kolem vesniček a rybníků až přijedeme k hradu Sádek. Závěr trasy opět patří hustým lesům a vrcholu Horní ho

Přes hory a doly, přes pole a louky, za historií i krásou Křemešnické vrchoviny

(Nová Cerekev) Z historické obce Nová Cerekev pojedeme poetickou krajinou k zachovalému hradu Kámen. Přes louky a lesy se vydáme do města Pacov. Malebnou venkovskou krajinou protkanou malými vesničkami přijedeme zpět do Cerekve. Výchozí bod je Nová Cerekev, kde si můžeme prohlédn

Do krajiny mezi Jevišovkou a vodní nádrží Dalešice

(Jaroměřice nad Rokytnou) Tato trasa vám umožní navštívit několik významných městeček s malebnými zámky a také přírodní park Jevišovka se zříceninou hradu Bukovina. Vyjíždíme z půvabného městečka Jaroměřice nad Rokytnou z náměstí po žluté značce směr Příštpo 5

Zámky, kostely, kapličky a další zajímavosti v Želivské pahorkatině.

Tato mírně kopcovitá krajina plná lesů, luk a rybníčků je protkána hustou sítí cest a silniček, které spojují zdejší malebné vesničky a městečka, z nichž řada ve svém centru ukrývá pozoruhodné historické stavby . Tento výlet můžeme zahájit v městečku

Posázavskou cestou z Ledče do Světlé nad Sázavou a dál až do Habrů

(Ledeč nad Sázavou) Krajina v okolí řeky Sázavy je vyhledávanou rekreační a turistickou oblastí. Historická města, hrady a zámky se zde střídají s malými vesničkami a selskými dvory, stejně jako pole a louky s hustými lesy a skalnatými srázy . Výchozím bodem našeho výletu je hi

Z Humpolce krajinou G. Mahlera

(Humpolec) Během pozoruhodné cesty z Humpolce do Lipnice nad Sázavou se podíváme k rodnému domu proslulého hudebního skladatele i na zbytky starodávné tvrze v Proseči. V Lipnici nad Sázavou nás čeká prohlídka velkolepého hradu a můžeme se zastavit i v hostinci, kam chodíval Jaroslav Haš

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.