Žďárské vrchy – jih, okolí Nového Města na Moravě

Výlet začínáme v Novém Městě na Moravě. Vyjedeme po trase 19, která vede kousek po silnici č. 360 na Jimramov a za železnicí odbočí vpravo na silničku do Zubří. Ze Zubří jedeme dál po trase 19. Projedeme vesničkou Vojtěchov a u hotelu Skalský dvůr odbočíme vlevo na Lísek.
Nad obcí Lísek ostřeji stoupáme rovně po trase č. 1 ve směru Kadov. Zhruba po 1,5 km zase postupně klesáme a v lese nesmíme přehlédnout odbočku vlevo do chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy. Krásný sjezd po 1 km vystřídá stoupání, které se pod vrcholem Kamenice zmírní. Když vyjedeme z lesa, napojíme se na silnici 360, po níž pojedeme až k rozcestí Pod Pohledeckou skálou, kde odbočíme s trasou č. 1 doprava, mineme rozcestí Pod Studnicí, přejedeme přes hlavní silnici a dorazíme k místu, kde silničku křižuje zelená značka. My s ní uhneme doleva, ale brzy zelená znovu odbočí, zatímco my pojedeme dál již bez značení až na silnici, na níž se dáme doprava, a dostaneme se do Medlova.
Přes hráz Medlovského rybníku pokračujeme do Fryšavy, z ní pak od rozcestníku Fryšava podle zelené ve směru Nad Fryšavou. Jedeme dál po zelené, a když tato značka odbočí z cesty na pěšinku do lesa, budeme pokračovat stále po cestě až do Tří Studní.Na hlavní silnici zahneme doprava a pojedeme přes hráz rybníka Sykovec, dostaneme se ke kempu a první odbočkou se vydáme vlevo. Po chvíli přijedeme k rozcestí Rokytenská a z něho se spolu se zelenou značkou vrátíme zpět do Nového Města na Moravě.

Výchozí místo: Nové Město na Moravě
Cílové místo: Nové Město na Moravě
Typ kola: horské, trekové
Povrch: lesní cesty, polní cesty, asfalt

Turistické cíle:
Horácké muzeum Nové Město na Moravě http, Horácká galerie Nové Město na Moravě

Vzdálenosti:
Nové Město na Moravě (0 km) – Zubří (4,3 km) – Vojtěchov (7,3 km) – Lísek (10,4 km) - rozcestí Pod Pohledeckou skálou (16,7 km) - rozcestí Pod Studnicí (20 km) – Medlov (25,2 km) – Fryšava (27,3 km) – rozcestí Nad Fryšavou (28,6 km) - Tři Studně (34,5 km) - rozcestí Rokytenská (35,6 km) - Nové Město na Moravě (41,4 km)

Městské informační centrum Nové město na Moravě

Komentáře

Navštivte v okolí

Nejstarší výrobce lyží

(Nové Město na Moravě) Nejstarší výrobce lyží Společnost Sporten Nové Město na Moravě vyrábí kvalitní lyže už déle než 100 let. V současné dob

Okolím zamrzlého rybníka Medlov

(Nové Město na Moravě) Vydejte se s námi od rybníka Medlov k bývalému opěrnému bodu partyzánské brigády na Fryšavském kopci. Od Brožovy skalky pojedeme přes malebnou vesničku Tři Studně až ke lyžařské

Od rybníku Medlov na Žákovu horu

(Nové Město na Moravě) Nenáročný okruh vedený v centrální části Žďárských vrchů vyšperkovaný mohutným skaliskem na vrcholu Tisůvky a výstupem na Žákovu horu. Tento výlet můžeme zaháj

K nejkrásnějším skalám Vysočiny

(Nové Město na Moravě) Vyrovnaný a časově nenáročný okruh, během kterého postupně navštívíme Malínskou skálu, Lisovskou skálu, Děvět skal a na samý závěr Dráteníčky. Výlet můžeme z

Dobrodružný výlet mezi mohutnými skalisky Žďárských vrchů

(Nové Město na Moravě) Atraktivní výlet z Českých Milovů do skalisky prostoupeného lesa ke Čtyřem palicím, Zkamenělému zámku, Milovským a Rybenským Perničkám. Výchozím bodem tohoto výle

Za vlčím vytím a dalekými rozhledy

(Nové Město na Moravě) Na začátku výletu se svezeme místním vláčkem, poté půjdeme lesem a budeme hledat památník posledního vlka na Vysočině. Vystoupíme na kopce s dalekým výhledem - Kamenice a Metodka.

Mezi rybníky a lesy

(Nové Město na Moravě) Výlet nás zavede do jižní části Novoměstska, která je oproti severní položena v nižší nadmořské výšce. Na příjemné procházce bez větších výškových rozdílů objevíme rom

Žďárské vrchy – jih, okolí Nového Města na Moravě

(Nové Město na Moravě) Výlet začínáme v Novém Městě na Moravě. Vyjedeme po trase 19, která vede kousek po silnici č. 360 na Jimramov a za železnicí odbočí vpravo na silničku do Zubří.

Jimramov a jeho okolí

(Nové Město na Moravě) Během tohoto výletu navštívíme zachovalé historické centrum Jimramova, zříceninu hradu Štarkova a vrchol Prosičku. Výchozím bodem je městečko Jimramov. Odtud se

Za nejkrásnějšími skálami Žďárských vrchů

(Nové Město na Moravě) Túra kolem vyhlášených horolezeckých skal - Dráteníčky, Malínská skála, Lisovská skála, Devět skal, Bílá skála a Čtyři palice. Výchozím bodem je rozcestník Mil

Studnický okruh

(Nové Město na Moravě) Z Nového Města od areálu Vysočina Aréna je před námi stoupání přes obec Vlachovice k rybníku Sykovec. U rozcestníku Sykovec – kemp odbočíme doprava, a kolem Osady Yukon, přes Sedlo do

Okolí Nového Města na Moravě

(Nové Město na Moravě) Při tomto výletu se vydáme k nejvýše položené rekreační ploše ve Žďárských vrších – rybníku Sykovec. Druhá polovina výletu pak nabízí krásné výhledy na krajinu z Bílé sk

Za Kadovským vánkem

(Nové Město na Moravě) Celodenní výlet nás zavede do nejoblíbenějších běžkařských míst Novoměstska, navštívíme několik malebných vesniček a osad, nevynecháme ani místa s nádhernými výhledy na zdejš

Horácké muzeum Nové Město na Moravě

Muzejní expozice jsou umístěny od počátku minulého století v budově bývalé renesanční radnice. Byla přestavěna v roce 1555 z odkoupen&e

Nové Město na Moravě

Město bylo založeno ve 13. století při kolonizaci českomoravského pomezí. Již koncem století se uvádí jako městečko Nova Civitas, t

Horácká galerie Nové Město na Moravě

Galerie, založená v roce 1964, sídlí od roku 1972 v budově zámku. Původně renesanční zámek byl postaven těsně po polovině 16. století pravd

Od Milovského rybníka ke Čtyřem Palicím

(Nové Město na Moravě) Tento nenáročný výlet nás zavede do nejkrásnější části Žďárských vrchů v okolí širokého &uac

Dům Bradyových Nové Město na Moravě

Dům čp. 13 na Vratislavově náměstí ukrývá trpké vzpomínky na dobu nacistické okupace. Pozoruhodný životní příběh Hany Bradyové, která byla v roce 1942 jako jedenáctiletá deportov

Běžecké lyžařské trasy na Novoměstsku

(Nové Město na Moravě) Severovýchodně od Nového Města na Moravě se v zimním období upravuje přes 100 km turistických běžeckých tras. Jsou upravovány rolbou pro klasi

Singletracky Nové Město na Moravě

U Vysočina Areny v Ochoze byla ve druhé polovině roku 2014 dobudována síť tras pro horská kola, nordic walking a track running. Singletrack představuje síť c

Sněženský okruh

(Nové Město na Moravě) Lyžařský výlet zahájíme u Hotelu 9 skal, který postaven u břehu Milovského rybníka. Odtud se vydáme do malebné vesničky Blatiny, kde můžeme navštívit kavárnu, která nabízí kávu z

Strašidelné podzemí

(Nové Město na Moravě) Expozice Strašidelné podzemí se nachází ve sklepení Horáckého muzea. Jedná se o pět zastavení, které jsou inspirovan&ea

Rodina Brady a „Hanin kufřík“ Nové Město na Moravě

V Novém Městě na Moravě přímo na Vratislavově náměstí najdete dům č.p. 13, který je těsně spjat s židovskou rodinou Brady jejíž příběh

Vysočina Arena

(Nové Město na Moravě) Areál Vysočina Areny, místo konání Mistrovství světa v biatlonu a dalších významných mezinárodních závodů, leží na západním okraji Nového Města na Moravě. Tradici lyžování a v

Kostel sv. Kunhuty

(Nové Město na Moravě) Novoměstský farní kostel, který se nachází na Vratislavově náměstí, je zasvěcen svaté Kunhutě, k níž v 18. století přiby

Tři kříže

(Nové Město na Moravě) Tři kříže byly instalovány na základě žádosti novoměstských občanů v roce 1832 jako poděkování Bohu za ušetření města před nákazou cholery a moru. Skrz Tři kříže vede 2,5 km

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.