Zajímavosti Přírodního parku Čeřínek

Výchozím bodem tohoto naučného výletu je rozcestí Dolní Cerekev (kostel, nám.), odkud se vydáme po modré turistické značce ve směru Naučná stezka Čeřínek (nástup) 1,5 km.
U rozcestníku Vstup na naučnou stezku (550 m) narazíme na první ze 14 zastávek naučné stezky. Vstoupíme na ni vpravo od rozcestí do lesa a budeme ji procházet vlastně pozpátku.
Stoupáme hustým lesem hojně prorostlým mechem až zhruba po 2 km dorazíme k rozcestí NS Čeřínek, kde se stezka kříží se žlutou turistickou značkou. Chvíli půjdeme zároveň se žlutou značkou, ze které odbočíme vlevo, a stále stoupáme zhruba 1 km kolem informačních tabulí NS – Stříbrné doly, Rostliny a živočichové a Pseudokar - až vystoupáme na skalnatý vrchol Přední skály.
Z vrcholu sestupujeme kolem velkých zaoblených balvanů - žlábkových škrapů, mrazových srubů a skalních mís. Mezi třetím zastavením nazvaným Půdy a čtvrtým zastavením Geologie narazíme na modrou značku, po které se vydáme necelé 2 km vpravo směr rybník Klechtavec.
Za rekreační oblastí v okolí rybníku mírně stoupáme 2 km k rozcestí Dolní Hutě – rozc. Kousek za rozcestím se u lesa rozdělují turistické značky; my se vydáme po červené, která nás dovede k turistické chatě.
Z rozcestí Čeřínek – turistická chata (738 m) se vydáme na zpáteční cestu, míjíme i známé rozcestí NS Čeřínek a zhruba po 5 km se vrátíme do Dolní Cerekve.

Výchozí místo: Dolní Cerekev
Cílové místo: Dolní Cerekev

Turistické cíle
Naučná stezka Čeřínek, Muzeum Vysočiny Třešť, expozice Spolku přátel betlémů v Třešti, bývalá židovská synagoga a židovský hřbitov v Třešti

Vzdálenosti
Dolní Cerekev (0 km) – vstup na NS (1,8 km) – rybník Klechtavec (8,2 km) – Dolní Hutě (10,5 km) – turistická chata Čeřínek (12 km) – Dolní Cerekev (16,5 km)

Informační centrum Třešť

Komentáře

Navštivte v okolí

Naučná stezka Čeřínek

(Dolní Cerekev) Živou i neživou přírodu Čeřínku přibližuje naučná stezka, která začíná asi půl druhého kilometru západně od Dolní Cerekve, za rybníky Chudý a Menší. Kruhová středně nároč

Zajímavosti Přírodního parku Čeřínek

(Dolní Cerekev) Poutavý výlet kolem přírodní památky Přední skála, procházka naučnou stezkou kolem rybníku Klechtavec a přes malé horské osady na Čeřínek. Výchozím bodem tohoto na

Naučnou stezkou za zajímavostmi do Přírodního parku Čeřínek

(Dolní Cerekev) Poutavý výlet kolem přírodní památky Přední skála se 14 zastaveními naučné stezky, kolem rybníku Klechtavec a přes malé horské osady na Čeřínek. Výchozím bodem toh

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.