Zajímavosti v okolí Želiva

Na výlet vyrazíme z prostranství před premonstrátským klášterem v městečku Želiv. Z nádvoří projedeme branou mezi budovami kláštera. Za chvíli se napojíme na silnici 129 směr Křelovice a Košetice. Pojedeme kolem řeky Želivky a pak budeme stoupat do Křelovic. Z nich se vydáme po frekventovanější silnici.
V Košeticích opustíme rušné cesty a dál už budeme jezdit po opuštěných silničkách. Naším dalším cílem je hřbitov s barokní kaplí sv. Anny, obklopený mohutnými stromy. Je umístěn jako výrazná krajinná dominanta na vršku vyčnívajícím nad okolní krajinu. Sem se dostaneme z Košetic směrem na Buřenice. V Buřenicích odbočíme doprava směrem na Kramolín, ale před ním odbočíme doleva po modré značce, která nás úzkou silnicí dovede až ke hřbitovu a barokní kapli sv. Anny. Odtud sjíždíme do Vyklantic. Dále pokračujeme po silnici vedoucí do Pacova. Hned za obcí vyměníme na 1 km pole a louky za hustý les, kterým budeme klesat do Útěchovic pod Stražištěm, a klesání bude převažovat i dál do Velké Chýšky. Obcí sjedeme dolů až k zemědělskému statku, kde odbočíme doleva, a po vedlejších cestách postupně objedeme celý areál. Za ním se dáme vpravo po zpevněné cestě přes pole a pak dolů do údolí Trnavy. Stejně velký kopec jako dolů do údolí budeme muset nyní na druhé straně vyšlapat až na začátek vesničky Samšín. Ze Samšína dál po cyklotrase 1218 přes Přáslavice, Útěchovice a Milotičky do Červené Řečice. Pak se vydáme po silnici s trasou 1218 ve svazích nad vodní nádrží Želiv až do výchozího bodu.

Výchozí místo: Želiv
Cílové místo: Želiv
Typ kola: horské, trekové
Povrch: asfalt

Turistické cíle:
premonstrátský klášter Želiv, Želivský klášterní pivovar Želiv

Vzdálenosti:
Želiv (0 km) – Křelovice (3,9 km) – Koštice (8,1 km) – Buřenice (11,9 km) – Vyklantice (16,2 km) – Útěchovice pod Stražištěm (18,1 km) – Velká Chyška (21,3 km) – Samšín (28,3 km) – Přáslavice (30,1 km) – Útěchovice (33,9 km) – Milotičky (36 km) – Červená Řečice (40,1 km) – Želiv (44 km)

Infocentrum Humpolec

Komentáře

Navštivte v okolí

Umělý slalomový kanál

(Želiv) Jediný umělý slalomový kanál na Vysočině nedaleko města Humpolce, kam se odstěhoval Hliník, se nachází u obce Želiv na stejnojmenné říčce, umělý slalomový kanál Trnávka. Jedná s

Premonstrátský klášter v Želivě

Komplex klášterních budov je jedním z nejcennějších uměleckých souborů v Čechách. Klášter byl založen v roce 1139 přemysl

Zámky, kostely, kapličky a další zajímavosti v Želivské pahorkatině.

Tato mírně kopcovitá krajina plná lesů, luk a rybníčků je protkána hustou sítí cest a silniček, které spojují zdejší malebné vesničky a městečka, z nichž řada ve svém centru

Zajímavosti v okolí Želiva

Želivský klášterní pivovar s.r.o.

Klášter v obci Želiv byl založen v roce 1139. Blahoslavený opat Gotšalk dovedl do „Údolí štěstí“ premonstráty, kteř&ia

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.