Zkamenělá řeka u Nejepína

Z malebného městečka Uhelná Příbram se vydáme k zajímavému přírodnímu útvaru – Zkamenělé řece, což je proud balvanů připomínající řeku.

Výchozím bodem je rozcestník Uhelná Příbram - bus, odkud vyjdeme po modré ve směru Zkamenělá řeka 4 km. Stoupáme po silnici, na konci obce odbočíme vpravo do lesa na pěšinku a míříme dál vzhůru na vrchol Na Kobyle. Odtud pokračujeme po modré značce až do osady Tři Dvory.
Ke Zkamenělé řece dojdeme asi po 1 km stále po modré značce. Od rozcestníku se vydáme směr Perno – hájovna rozc. 3 km. Asi 300 m bloudíme lesem, kde není žádná výrazná pěšina, a hlídáme si značky na stromech, až se připojíme na lesní cestu. Dovede nás k silničce z Nové Vsi u Chotěboře do Klouzova, po níž odbočíme vpravo.
Ve vesničce Klouzovy zahneme na silnici z Chotěboře ve směru Nejepín 2 km. Z návsi pokračujeme po silnici do Habrů a po 1 km se k nám připojí u rozcestníku Květinov – hájovna modrá značka, která nás dovede do Vepříkova.
Od rozcestí Vepříkov půjdeme po modré značce směr Leškovice – obec.
Do této zemědělské vsi sejdeme kolem rybníčku, za kterým odbočíme vpravo na zelenou a vzápětí vesničku opustíme a vydáme se směrem na Petrovice.
Odtud se dáme po silnici vlevo kolem rybníčku a postupně stoupáme kolem rozcestníku Pod Výhledem (457 m) až do městečka Uhelná Příbram.
Při tomto výletu doporučujeme hlídat si turistické značky, které lze v některých úsecích velmi lehce přehlédnout.

Výchozí místo: Uhelná Příbram
Cílové místo: Uhelná Příbram

Turistické cíle
Městské muzeum Chotěboř, Pivovar Chotěboř, Památník Karla Havlíčka Borovského v Havlíčkově Borové

Vzdálenosti
Uhelná Příbram (0 km) – Zkamenělá řeka (2,9 km) - Klouzovy (6,5 km) – Nejepín (8 km) – Vepříkov (10,5 km) – Leškovice (14 km) – Petrovice (16 km) – Uhelná Příbram (19,6 km)