Žďársko

Průvodce Vysočinou > Co dělat > Tipy na výlet > Výlety > Cyklo

Od zámku ve Žďáru nad Sázavou do NPR Nové Ransko

(Žďár nad Sázavou) Od zámku, který se nachází na okraji Žďáru nad Sázavou u silnice č. 37 vedoucí do Škrdlovic, vyjíždíme směrem na Polničku. U Pilské nádrže se napojíme na cyklostezku, která vede kolem přehrady až do Polničky. V obci odbočíme na silnici ve směru na R

Z Bystřice nad Pernštejnem k Vírské přehradě

Výchozím bodem výletu je náměstí v Bystřici nad Pernštejnem. Vyrážíme po cyklotrase 1 mírným stoupáním. Přijedeme ke kruhovému objezdu a napojíme se tu na cyklotrasu 5180 směr Ždánice. Přes Ždánice dojedeme po cyklotrase 5180 do Karasína, kde stojí rozh

Z Bystřice nad Pernštejnem za historií

Za výchozí bod si zvolíme Bystřici nad Pernštejnem, která je důležitým východiskem turistických cest ve Svratecké hornatině. Městu dominuje ve spodní části náměstí raně gotický kostel sv. Vavřince, který byl roku 1699 zbarokizován na mohutné dvojvěží. Ve staré ra

Okružní výlet v Milovském polesí

(Svratka) Výchozím bodem tohoto výletu je náměstí 9. května ve Svratce, městě ležícím na hranici Čech a Moravy při stejnojmenné řece, se zajímavým Městským muzeem a Galerií malířů Vysočiny, která byla otevřena v roce 2006. Odsud vyrazíme po cyklotrase 4120 směrem na Svra

Kopcovitou krajinou kolem Svratky

(Jimramov) Ideálním místem pro začátek výletu je městečko Jimramov, které si zachovalo svůj starobylý ráz až dodneška. V roce 1991 zde byla vyhlášena městská památková zóna, kterou tvoří trojúhelníkové náměstí s klasicistními i roubenými domy, radnice, fara, evangelic

Žďárské vrchy – jih, okolí Nového Města na Moravě

(Nové Město na Moravě) Výlet začínáme v Novém Městě na Moravě. Vyjedeme po trase 19, která vede kousek po silnici č. 360 na Jimramov a za železnicí odbočí vpravo na silničku do Zubří. Ze Zubří jedeme dál po trase 19. Projedeme vesničkou Vojtěchov a u hotelu Skalský d

Hluboké rokle Svratecké hornatiny

(Bystřice nad Pernštejnem) Během tohoto pestrého výletu navštívíme jeden z nejrozsáhlejších a nejzachovalejších hradů u nás - Pernštejn, projedeme se hlubokým údolím Nedvědičky a Bystřice okolo vodní nádrže Vír a v neposlední řadě se podíváme i k zřícenině hradu v Dalečíně.

Z Velkého Meziříčí do Velké Bíteše

(Velké Meziříčí) Na výlet vyrazíme z náměstí ve Velkém Meziříčí. Vydáme se po žluté značce směrem Nesměř. U hájovny Nesměř přejedeme na druhý břeh a pokračujeme údolím do vsi Oslava. Z Oslavy pojedeme po málo frekventovaných silnicích k Panskému

Velkomeziříčsko a jeho okolí

(Velké Meziříčí) Výchozím bodem této trasy je město Velké Meziříčí. Z náměstí stoupáme kolem zámku, pod dálničním mostem Vysočina k rozcestí U Tří křížů. Od zámku jedeme po červené značce. Ta vede dál přes louku (ne po polní cestě podél dálnice!), za kterou sjí

Velkomeziříčsko - údolím řek Oslavy a Balinky

(Velké Meziříčí) Tento výlet zahájíme na náměstí ve Velkém Meziříčí. Z náměstí vyjedeme po modré turistické značce směrem do Balinského údolí a Uhřínova. Zakrátko se k modré přidá i cyklotrasa 5234. Již ve městě nás trasa vede po břehu řeky Balinky. Po cyklo

Na kole Bohdalovskem – krajinou rybníků, luk a hájů

(Radostín nad Oslavou) Na kolo nasedneme v městečku Radostín nad Oslavou. Vyjíždíme po silnici, po které vede Mlynářská stezka, okolo renovovaného mlýna přes Kněževes do Krásněvsi. Kousek za kapličkou z této trasy odbočíme vpravo do údolí Oslavy. V lese ještě před Ú

Ze Žďáru nad Sázavou do Nového Města na Moravě

(Žďár nad Sázavou) Výlet zahájíme ve Žďáru nad Sázavou. Přímo na náměstí je rozcestník, od kterého vyjedeme po modré k ŽST, kde odbočíme vlevo na červenou značku směr Peršlík – rybník. Od rybníku pokračujeme dále po červené do Březí nad Oslavou. Z Březí poj

Krajinou v okolí Sázavy

(Hamry nad Sázavou) Výchozím bodem je obec Hamry nad Sázavou. Vyrazíme od rozcestníku Hamry nad Sázavou - žst., rozc. po červené značce směrem k rozcestí Pod Štěnicí. Od kapličky sjedeme po červené do údolí Sázavy, kde nás bude provázet značení Hamerského vycházkov

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.