Zříceniny u Víru

Východištěm je rozcestí Vír, odkud se vydáme po žluté ve směru Hrdá Ves 0,5 km, zřícenina Zubštejn 4 km. Zprvu půjdeme po silnici a poté začneme prudce stoupat, až se dostaneme k rozcestníku Pod Bajerovým kopcem, kde by se měl nacházet rozcestník. Tam se odděluje žlutá značka od modré, po které půjdeme ke zřícenině Aueršperk.
Modrá značka zde zatáčí vpravo, vede v poli směrem k okraji lesíku a pokračuje po polní cestě směrem k malé dřevěné budce u lesa. Až se dostaneme k lesu, zabočíme do něho vlevo.
Lesem prudce klesáme do maličkého údolí, jímž protéká říčka Bystřice, a za ní už vystoupáme ke zbytkům staré hradní zříceniny zvané Aueršperk. Abychom se vrátili na plánovaný okruh, musíme dojít opět k místu, kde se modrá oddělovala od žluté značky a jít pak po žluté do Pivonic.
Za obcí se odbočí vlevo nahoru a po 0,5 km stoupání přijdeme k monumentální zřícenině hradu Zubštejn.
V bezprostřední blízkosti zříceniny se nachází mohyla, ohniště a srub. Ze Zubštejna pokračujeme po červené ve směru Vír 5,5 km. Jde prakticky stále o klesání, až přijdeme k mohutnému buku, kde je rozcestník bez označení. Odkud je to do Víru 2,5 km. Od něj pak půjdeme po značce se symbolem zříceniny ještě kousek vpravo. Po relativně namáhavějším stoupání se dostaneme ke zřícenině hradu Pyšolec. Pak už nás čeká pouze prudký sestup dolů do obce Vír, kde náš výlet skončí.

Výchozí místo: Vír
Cílové místo: Vír

Turistické cíle
Zříceniny hradů Aueršperk, Zubštejn a Pyšolec, vodní nádrž Vír, MPZ Bystřice nad Pernštejnem, Městské muzeum v Bystřici nad Pernštejnem, rozhledna Karasín

Vzdálenosti
Vír (0 km) – Aueršperk (4,2 km) – Pivonice (7,3 km) – Zubštejn (7,7 km) – Pyšolec (11 km) – Vír (13,5 km)

Turistické informační centrum Bystřice nad Pernštejnem

Komentáře

Navštivte v okolí

Zřícenina hradu Pyšolec

(Vír) Rozsáhlý hrad Pyšolec patřil k sídlům pánů z Pernštejna. Založen byl na přelomu 13. a 14. století na kopci v meandru řeky Svratky u Vír

Vírský mlýnek Vír

V obci Vír stával před třiceti lety tzv. Navrátilův mlýnek. Bylo to hejblátko umístěné na Rovečínském potoce a obsahovalo zhruba

Vírské skály nad Svratkou

Řeka Svratka vytváří u Víru nejhlubší údolní zářez na Českomoravské vrchovině. Výškové rozdíly tu dosahují až horských parametrů více než 300 metrů. Podobné najdeme ještě p

Zříceniny u Víru

Existuje jen velmi málo míst, kde můžete během 12 km navštívit tři samostatné zříceniny. Tohle je jedno z nich. Východištěm je rozcestí Vír, odkud se vydáme po

Galerie "Na Bahnech"

(Vír) Galerie Na Bahnech vystavuje umělecká díla téměř nepřetržitě. Díky výborným přirozeným světelným podmínkám je mal&iacut

Přehradní nádrž a skály ve Víru

Přehradní nádrž Vír je významná vodohospodářská stavba na řece Svratce, přičemž výška hráze přesahuje

Vysočina Tourism, příspěvková organizace

Tipy na výlet
V létě
V zimě

Spolufinancováno Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.